11 Kasım 2008 Salı

futbol sadece futboldur


futbol sadece futbol değildir.günümüzün en popüler futbol deyimlerinden olan ve romantik bir hava veren bu söz,endüstriyel futbolun rüzgarıyla maalesef ruh değiştirmiştir benim gözümde.evet,yine futbol sadece futbol değil.futbol=para,futbol=siyaset,futbol=mafya vb yakıştırmalar futbolu futbolun özünden alıp farklı bir çizgiye taşımıştır.yukarıda ''eşittir'lerin'' karşısına yazdıklarım bu durumun hem sebebi hem de sonucu olmaktadır.işte bu anlamda farklı bir bakış açısıyla bakmak istedim haftasonu oynanan derbi maçına.düşünün,galatasaray o maçtan üç puan almış olsaydı neler olurdu.fenerbahçe muhtemelen lig yarışından kopar,taraftarı küser,hocası gönderilir vs vs.fenerbahçe ligden koparsa ne olurdu peki?fenerbahçe sayesinde para ve konum kazanan paydaşları zarar ederdi.yani yayıncı kuruluş,gazeteler,federasyon büyük bir takımın ligden kopmasını istemezler.aynı durum galatasaray ve beşiktaş için de geçerli.yani bir tiyatro sergileniyor ve bizler izliyoruz.işte bu yüzden sevmiyorum formaların arkasında isim yazmasını,işte bu yüzden sevmiyorum futbolcunun reklam figürü olmasını,işte bu yüzden sevmiyorum endüstriyel futbolu.işte bu yüzden istiyorum futbolun sadece futbol olmasını.

Hiç yorum yok: